Na wiosnę ruszy II etap budowy obwodnicy Opole – Wrocław. Poczytaj szczegóły (FOTO)

Na wiosnę rozpocznie się II etap budowy obwodnicy Kluczborka, która ma usprawnić ruch z Opola na Wrocław. W II etapie powstanie blisko 4 kilometrowy odcinek łączący drogę nr 45 z Opola na wysokości Kuniowa z ulicą Fabryczną. Budowa będzie trwała do końca 2012 roku.

Pierwszy etap budowy obwodnicy zakończył się w lipcu 2008 roku. Kilometrowy odcinek połączył wówczas ulicę Fabryczną z ulicą Wołczyńską. Droga ta powstała w miejscu nieczynnej linii kolejowej Śląsk – Porty i kosztowała Gminę blisko 3 mln. zł.

II etap obwodnicy połączy ulicę Fabryczną z drogą krajową nr 45 na wysokości Kuniowa. Przebiegać będzie przez tereny o zagospodarowaniu rolniczym, w części po nasypie kolejowym nieczynnej linii kolejowej nr 767. Dokładniej zostanie zbudowana jezdnia po jednym pasie ruchu na długości: 3 kilometry 997 metrów.

Obwodnica ułatwi prowadzenie działalności gospodarczej już istniejącym podmiotom gospodarczym m.in. Ocynkowni Śląsk oraz ułatwi funkcjonowanie zakładu Marcegaglia. Kolejną korzyścią z budowy obwodnicy będzie odciążenie Kluczborka z ciężkiego ruchu tranzytowego. Z informacji uzyskanych od włoskiego inwestora wynika, iż cały ruch ciężarowy i transport stali będzie odbywał się obwodnicą.

Budowa obwodnicy znacząco odciąży także układ komunikacyjny miasta zmniejszając jednocześnie emisję spalin oraz poziom hałasu w centrum miasta. Po wybudowaniu odcinka obwodnica stanowić będzie podstawowy element układu komunikacyjnego miasta. Dzięki realizacji inwestycji ocenia się, że nawet 1/3 ruchu samochodowego będzie mogła ominąć centrum miasta co będzie miało bardzo pozytywny skutek dla zahamowania degradacji ulic w mieście. Poprawi to również komfort podróżowania dla kierowców i przyspieszy czas przejazdu. Obwodnica umożliwi również dostęp do Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Do tego na drodze nr 45 trzeba będzie przebudować skrzyżowanie. Obecne skrzyżowanie na ulicy Fabrycznej z obwodnicą i drogą na Krasków będzie przebudowane na rondo. Do tego firma, która wygrała w styczniu przetarg będzie musiała na tych dwóch skrzyżowaniach postawić oświetlenie. Oprócz tego wewnątrz zostaną wybudowane drogi umożliwiające dojazd do pól znajdujących się w obrębie obwodnicy. Inwestycja obejmuje również: adaptacja obiektów inżynierskich przebiegających nad projektowaną obwodnicą – wiadukt drogowy i kolejowy, adaptacja przepustu i umocowanych rowów, przebudowa istniejącego mostu na przepust skrzynkowy, wycinkę i zabezpieczenie istniejących drzew w śladzie projektowanej rozbudowy, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.

Skrzyżowanie obwodnicy z ulicą Fabryczną i Kraskowem zostanie przebudowane na rondo / Fot. 24powiat.pl

Druga część obwodnicy będzie kosztowała 10.253.828,01 zł. Przetarg wygrała firma Larix. To jedna z droższych inwestycji Gminy, ale i tak zdecydowanie tańsza niż na początku planowano.

Odcinek ma zostać wybudowany do końca czerwca 2012 roku z uwzględnieniem:

1. przebudowana skrzyżowania z drogą nr 45 – 2 miesiące od momentu przejęcia pasa drogowego od GDDKiA odział Opole w okresie od początku kwietnia do końca 31 października 2011 roku.

2. rondo na skrzyżowaniu ulicy Fabrycznej z obwodnicą – 3 miesiące od przejęcia pasa drogowego od Zarządy Dróg Powiatowych w Kluczbork w okresie od początku kwietnia  do końca października 2010 roku

Fot. Urząd Miejski w Kluczborku




Nie ma komentarzy

Dodaj swój

Zabrania się podczas komentowania naruszania dóbr osobistych i norm społecznych. Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia lub edycji komentarzy bez przyczyny.

Treść komentarza jest własnością twórcy i tylko on jest za nie odpowiedzialny. Redakcja serwisu nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy.

Niniejszyn pisząc komentarz zgadzasz się z tymi warunkami.